Dora Hájková pochází sice z nemuzikantské rodiny, přesto se ale od útlého dětství věnovala umění - byla členkou Bambini di Praga, kde se věnovala zpěvu, tanci a hře na zobcovou flétnu. 

V šesti letech se rozhodla pro violoncello a to zůstalo, přestože působila i nadále v pěveckých sborech, jejím hlavním životním partnerem. 

Začínala na Hudební škole hl.m. Prahy u Hany Kočí, u které pak pokračovala ve studiu na Hudebním gymnáziu. V Praze rovněž získala titul bakaláře umění na Akademii Múzických Umění ve třídě MgA. Tomáše Strašila, u kterého pokračuje i nadále  svá studia v programu magisterském. V rámci svých studijních cest absolvovala roční studijní stáž na německé  Hochschule für Musik v Detmold, ve třídě renomované prof. Xenie Jankovic a na drážďanské Hochschule für Musik Carl Maria Weber u prof. Emila Rovnera.

Své hudební aktivity dělí mezi sólové a komorní koncerty a hraní v orchestru.

Jako svůj sólový debut v Čechách zahrála ve svých osmnácti ve Dvořákově síni pražského Rudolfina Variace na rokokové téma P.I.Čajkovského, a to za doprovodu Symfonického orchestru hl.m. Prahy FOK, pod taktovkou Marka Šedivého. Tamtéž provedla na slavnostním koncertu v rámci cyklu "Josef Suk uvádí mladé talenty" Dvojkoncert pro housle a violoncello A.Vivaldiho spolu s koncertním mistrem ČF Josefem Špačkem. 

Jako sólistka dále spolupracovala s dirigenty jako Petr Altrichter, Jiří Knotte, Petr Vronský, Jack Martin Händler, Vladimir Kiradjiev a s orchestry FOK, Děčínským symfonickým orcehstrem, Webern Kammerphilharmonie, se kterými živě natáčela pro rakouskou rozhlasovou stanici ÖRF a s Bruno Walter Symphony orchestra, se kterými vystoupila mimo jiné k příležitosti 30. výročí Sametové revoluce ve Zlatém sále vídeňského Musikvereinu.

Od dětství se účastnila národních i mezinárodních hudebních soutěží, ze kterých si přivezla ocenění: Prague Junior Note, Violoncello Wettbewerb Liezen, Heranova violoncellová soutěž v Ústí nad Orlicí,  Concertino Praga, Národní přehlídka konzervatoří... 

K jejím největším soutěžním úspěchům však patří  v domácích mezinárodních soutěžích titul laureáta a cena pro nejlepšího českého účastníka na Janáčkově mezinárodní violoncellové soutěži v Brně (2018) nebo 1.cena a cena institutu Antonína Dvořáka na soutěži o cenu Gustava Mahlera v Jihlavě. Na mezinárodní scéně pak 2.cena z mezinárodní violoncellové soutěže Davida Poppera v Maďarsku, 2.cena a cena "Za nejlepší interpretaci povinné skladby J.J.F.Dotzauera" z Mezinárodní Dotzauerovy violoncellové soutěže v Drážďanech, 1.cena na mezinárodní smyčcové soutěži Talents for Europe nebo postup do finále soutěže mladých hudebníků do 30 let FLAME competition v Paříži a soutěže Concours International de Cordes de Kichompré. V roce 2018 byla vybrána k účasti v soutěži Pražského Jara.

S oblibou se věnuje komorní hře. Spolupracuje s klavíristy Matoušem Zukalem a Alenou Grešlovou, dále působí v klavírním triu Belcredi a v dalších souborech. 

Věnuje se s oblibou soudobé hudbě, ať už v souboru Ensemble Terrible nebo při příležitostech premiér a uvádění skladeb mladých skladatelů. Na podzim spolupracovala na projektu spojení hudby a elektroniky, kde provedla českou premiéru skladbu "asinglewordisnotenough 3" pro violoncello sólo a elektroniku skladatele P.A.Trembleyho, se kterým při provedení zároveň spolupracovala.

Pravidelně se účastní mezinárodních hudebních festivalů. Vystoupila na mezinárodním festivalu BACH-FOR-ALL, a zde se podílela na celovečerním provedení Šesti suit pro sólové violoncello J.S.Bacha. V roce 2014 byla pozvána na Vocal Arts and Chamber Music Festival do Blacksburgu ve Vriginii, kde koncertovala a také zároveň studovala komorní hru u profesorů jako Shmuel Ashkenasi, Min-Sun Yang, David a Teresa Ehrlich nebo Dmitry Kouzov.

Vystoupila také v rámci festivalů Mladá PrahaSetkání s Hudbou, festivalu Prague Classics nebo festivalu komorní hry AMEROPA. Během festivalu Ameropa také získala 1.cenu v AMEROPA Concertante Competition.

V rámci své orchestrální praxe byla stipendistkou Nadace Jiřího Kouta a tři roky členkou orchestrální akademie symfonického orchestru hl.m. Prahy FOK. Zároveň byla členkou European Union Youth Orchestra, kde prezetovala Českou republiku na festivalech a koncertních podiích jako BBC Proms v Royal Albert hall v Londýně, Young Euro Classics v Konzerthausu v Berlíně nebo v Concertgebouw v Amsterdamu. Vystupuje také s Českou Sinfoniettou Radka Baboráka.

Od sezóny 2018/19 je členkou orchestrální akademie České filharmonie.

Hraje na italský nástroj z Cremonské dílny Enrica Cerutiho 1869, který jí byl laskavě zapůjčen ze Státní sbírky hudebních nástrojů. 

Dora Hájková je od sezóny 2019/20 zapsána na Listinu mladých umělců Nadace český hudební fond a zároveň je podporovaná Nadací život umělce.


Pro stručnější životopis, např. do propagačních materiálů nebo programů, mne prosím kontaktujte:   dorka.hajkovic@gmail.com